Publiczna Szkoła Podstawowa w Bukowiu

Wycieczka do Warszawy- Poznaj Polskę

4 października 2023 roku uczniowie klas V- VIII  wraz z opiekunami wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Celem wycieczki było zapoznanie się z najciekawszymi atrakcjami stolicy oraz samym miastem, a także rozpowszechnienie aktywnej formy wypoczynku. Rano, o godz. 7:00 spotkaliśmy się przed szkołą, aby wyruszyć w  podróż autokarem do stolicy. Około godziny 11:00 dojechaliśmy na miejsce i rozpoczęliśmy zwiedzanie Warszawy od wizyty na Powązkach Wojskowych, gdzie zobaczyliśmy m.in. kwatery Szarych Szeregów- groby bohaterów Kamieni na Szaniec oraz Aleję Zasłużonych. Następnie udaliśmy się do Muzeum POLIN, gdzie podzieleni na grupy uczestniczyliśmy w lekcjach muzealnych: „Żonkile” na Muranowie i „Spotkania z kulturą żydowską”. Mogliśmy również obejrzeć część wystawy muzealnej. Kolejnym punktem naszej wycieczki były Łazienki Królewskie, gdzie po trudach podróży                i emocjach związanych z poprzednim zwiedzaniem mogliśmy pospacerować, dotlenić się, poobserwować wiewiórki, łabędzie i pawie.

W drugim dniu program był bardzo napięty. Rano przy Grobie Nieznanego Żołnierza spotkaliśmy się z panią przewodnik, obejrzeliśmy zmianę warty, a następnie spacerkiem powędrowaliśmy na warszawski rynek. Pani przewodnik pokazała nam i omówiła m. in.  Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta, Katedrę Św. Jana, Rynek Starego Miasta, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Krakowskie Przedmieście, Bazylikę Św. Krzyża oraz Pałac Prezydenta. Ogromne wrażenie zrobił na nas Zamek Królewski, który zwiedziliśmy  w dwóch grupach z przewodnikami. Następnie wyruszyliśmy na Stadion Narodowy. Zobaczyliśmy m.in. płytę stadionu, która w tym dniu była właśnie przygotowywana do najbliższego meczu, szatnie sławnych piłkarzy, sale konferencyjną, a także miejsce, w którym przebywają dziennikarze podczas meczu. Następnie przejechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, w którym najpierw obejrzeliśmy pokaz w Planetarium- „Voyager: niekończąca się podróż”- przenieśliśmy się w kosmos i podziwialiśmy odkrycia sond Voyager. W centrum Nauki Kopernik mogliśmy przeprowadzać różne eksperymenty i doświadczenia. Mieliśmy przy tym wielką frajdę. Budynek ten obejmuje dwa piętra, ale mając dwie godziny, nie udało się wszystkiego zobaczyć.

Następnie udaliśmy się na tarasy widokowe na Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego oraz na bulwary nad Wisłą. Był to czas wyciszenia po atrakcjach w Centrum Nauki Kopernik.

Ostatnim miejscem zwiedzania było Muzeum Powstania Warszawskiego. Widzieliśmy tam samoloty, obejrzeliśmy film o zniszczeniach Warszawy, a także szliśmy wąskimi, ciasnymi kanałami. W takiej atmosferze mogliśmy poczuć się jak mali powstańcy. Zbieraliśmy karteczki z kalendarza z opisem poszczególnych dni powstania. Pan przewodnik ciekawie opowiadał o wydarzeniach z tamtego okresu i odpowiadał na nasze pytania. W tym czasie młodsi uczniowie zwiedzali muzeum Cosmos (Muzeum Iluzji i Sztuki Nowoczesnej).

Pełni wrażeń opuściliśmy Warszawę. Wycieczka bardzo się nam podobała, ponieważ poznaliśmy sporo informacji o historii Warszawy i Polski oraz o znanych Polakach. Stolica Polski jest ciekawym miastem, w którym mogliśmy zobaczyć nie tylko stare budynki, królewskie zamki i pałace, ale również współczesne wieżowce. Zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy do Bukowia, gdzie czekali na uczniów stęsknieni rodzice. Wycieczka była bardzo udana, o czym świadczą chociażby liczne zapytania uczniów „gdzie jedziemy następnym razem?”.